Engang var reklamer kun at finde i aviser og tilbudsblade. Dengang var det let at vælge til eller fra om man ville læse dem og blive fristet, eller bare smide avisen eller bladet væk og dermed ikke blive fristet. Den dag i dag er det nærmest umuligt at undgå reklamer. Reklamer kommer, når vi åbner op for internettet og surfer rundt på samtlige hjemmesider og sociale medier. Reklamer kommer i vejkanterne når vi kører fra én destination til en anden. Reklamer kommer når vi hører musik i radioen, når vi tænder for fjernsynet og mange, mange andre steder!
Reklamer for nye produkter, så som en elektronisk cigaret
Om vi bliver fanget af reklamerne er meget forskelligt fra person til person. Det kommer i stor grad an på hvad de forskellige personer interesserer sig i, og om produktet er relevant for dem eller ej. Når det kommer til nye produkter på markedet er stort set alle interesseret ved første øjekast, da det kan være noget, der aldrig er set før. Tag for eksempel en elektronisk cigaret. En elektronisk cigaret er et af de nyere tiltag på markedet, som hjælpemiddel til at stoppe rygning. Da den kom ud, var det et produkt ingen havde set før og alle var nysgerrige efter at se hvad det gik ud på – selv de som ikke ryger og de som ikke har i planerne at stoppe.
Reklamer for allerede kendte produkter
Med tiden vil en elektronisk cigaret ikke længere være en nyhed, da alle – rygere som ikke rygere, alle sammen er med på hvad det går ud på. Reklamerne vil dog stadig blive ved med at komme i takt med, at produktet ændrer sig en smule eller hvis producenterne af en elektronisk cigaret ønsker at sælge mere. Når dette er situationen skal afsenderen af reklamen satse på en mere målrettet reklame til rygerne, da den ikke længere er relevant for andre. Her skal de blandt andet også vælge deres steder at reklamere med omhu, så der er størst chance for, at den bliver set af den rette målgruppe.
Reklamer i fremtiden
Mængden af reklamer ser ikke ud til at blive mindre – tværtimod. Virksomheder der ønsker at sælge deres produkter finder hele tiden en ny måde at reklamere på, for at blive set. Gennem tiden er der både set reklamer på bygninger eller i film, så vi ikke engang er klar over, at vi faktisk kigger på en reklame. Dette er nok én af det smarteste måder at reklamere på, da vi alle har en tendens til at lukke af for reklamer, når vi føler at det er overalt.
Nogle gange er et produkt også så godt af afsenderne ikke engang behøver at tænke på at lave reklamer for det. Er der samtlige som køber og viser produktet frem til venner og familie, fordi de er glade for det er dette en reklame i sig selv – én af de bedste endda!